ויטמין C, שיא הבריאות!
 17/02/2015 
ויטמין C, שיא הבריאות!
על פי מה שידוע למדע כל היצורים החיים מצליחים לייצר ויטמין C בעצמם, למעט קופים, עטלפים אוכלי פירות, זנים מסוימים של דגים והאדם.
על פי מה שידוע למדע כל היצורים החיים מצליחים לייצר ויטמין C בעצמם, למעט קופים, עטלפים אוכלי פירות, זנים מסוימים של דגים והאדם. ויטמין חשוב זה לוקח חלק בכ - 300 תהליכי חיים בגופנו. הוא מחזק, תומך ומעודד את פעילותה של מערכת החיסון, ומסייע בהפחתה של זיהומים ודלקות, גם בימי החורף. כאשר הוא נלקח במינונים גבהים יותר, הוא יכול לסייע ולהקל על התסמינים של שפעות, ולקצר את תקופת החולי. נוסף על כך, ויטמין זה משמש כנוגד חמצון עוצמתי, כך שביכולתו לנטרל רדיקלים חופשיים הנוצרים מתהליכי פירוק שונים בגוף, ובכך הוא מסייע בפני התפתחות של סוגים שונים של מחלת הסרטן. לויטמין זה יכולת מדהימה להפחית את הנזקים השונים אשר נגרמים כתוצאה מעישון, ולכן, למעשנים מומלץ לצרוך כ- 35 מ״ג בנוסף לכמות היומית המומלצת.

קצת על צריכה של ויטמין C

כפי שכבר הבנתם,צריכה של ויטמין C על בסיס יומי היא חשובה ביותר לתהליכים שונים בגוף. חוסר בויטמים יכול להוביל למצב של שיניים מתנדנדות, שבריריות של כלי דם, כושר ריפוי נמוך, דימומים שטחיים, אנמיה קלה ועוד. חוסר בויטמין לאורך זמן או בצורה קיצונית עשוי להיות קטלני. מצבים של עודף בויטמין נדירים ביותר, מאחר ולגוף ישנה יכולת לפרק ולהפריש את החומצה בשתן. כמות הצריכה היומית של הויטמין מעט שנויה במחלוקת. ההמלצה העיקרית היא צריכה של כ - 5 גרם ומעלה ליום על מנת למנוע מחלות שונות כמו שפעות, הצטננות, מחלות ויראליות וגם מחלות לב, אולם על מנת לטפל במחלות לב יש לצרוך כמות גדולה יותר. בעת מועקה או סטרס ישנה המלצה לצרוך כמות גדולה יותר מהכמות היומית הרגילה. משרד הבריאות לעומת זאת ממליץ על כמות יומית נמוכה יותר, החל מ - 40 מ״ג לפעוטות, ועד ל - 75 מ״ג לנשים בוגרות, ו - 90 מ״ג לגברים בוגרים. בזמן ההריון ובעת ההנקה ממליץ משרד הבריאות לצרוך כ - 80 עד 120 מ״ג. חשוב לדעת כי ויטמין זה הוא מסיס במים, ולכן בזמן בישול ירקות שונים המכילים את הויטמין הוא מחלחל אל מי הבישול.

על השפעות הויטמין לגוף בריא

מחקרים מראים כי בנוסף ליכולת של ויטמין C לנטרל רדיקלים חופשיים, לסייע בתיקון נזקי העישון, ולמנוע סוגי סרטן שונים, הויטמין משתתף גם בתהליכי פירוק כולסטרול, וכתוצאה מכך מסייע בהפחתת הסיכון והנטיה למחלות לב. ויטמין חשוב זה מסייע בשמירה על מראה עור בריא, בהגלדה של פצעי לחץ, ומהווה גורם חשוב ביצירת קולגן, שהוא החומר הבונה את הרקמות. לויטמין סי יכולת למנוע התפתחות של קטרט ודלקות חניכיים, והוא מפחית את התדירות והעוצמה של התקפי אלרגיה. נוסף על כך, לויטמין ישנה יכולת לסייע בוויסות הפעילות ההורמונלית, להגביר את ספיגת הברזל בגוף, ולייצור תקין של פעילות עצבית.
 
 




 תפריט קטגוריות תפריט קטגוריות
אביזרים לכף הרגלאביזרים לכף הרגל
קרם לכף הרגלקרם לכף הרגל
גבס קל ויריעות סיליקוןגבס קל ויריעות סיליקון
מוצרי אנגורהמוצרי אנגורה
נעליים אורטופדיותנעליים אורטופדיות
גרביים אלסטיותגרביים אלסטיות
תומכים ליד ולמרפקתומכים ליד ולמרפק
משענות וכריות אורתופדיותמשענות וכריות אורתופדיות
בולמי זעזועים/רפידותבולמי זעזועים/רפידות
חגורות שברחגורות שבר
עזרי הליכה/מקלותעזרי הליכה/מקלות
מגני ברכיים/רצועות לברךמגני ברכיים/רצועות לברך
מגני קרסולייםמגני קרסוליים
חגורות גב וחגורות הריוןחגורות גב וחגורות הריון
מדרסיםמדרסים
רצועה למרפק Epipoint   רצועה למרפק ...
₪150.00
קרם הידרה לכף הרגל 100מ"ל   קרם הידרה לכ...
₪70.00
spacer
ויטמין C, שיא הבריאות!
אביזרים אורטופדיים   |   יצירת קשר   |  מאמרים   |   אודות   |  סל קניות   |   תקנון אתר

 ^ חזרה  למעלה


חנות וירטואלית  Shopsystem