על תזונה וכאבי גב
 22/02/2015 
על תזונה וכאבי גב
כאבי גם הם תופעה שכיחה ומוכרת בקרב כשמונים אחוזים מהאוכלוסיה. הסיבות להופעת כאבי גב הן רבות ומשתנות מאדם לאדם.
כאבי גם הם תופעה שכיחה ומוכרת בקרב כשמונים אחוזים מהאוכלוסיה. הסיבות להופעת כאבי גב הן רבות ומשתנות מאדם לאדם. קודם כל, הם יכולים להופיע במיקומים ובצורות שונות. גב תחתון, מרכז הגב, גב עליון, שכמות וצוואר הם כולם מיקומים נפוצים לבעיות וכאבים שונים ובהתאם למיקום ניתן להתחיל לבדוק את הגורם לכאב ולטפל בו בהתאם. מרבית כאבי הגב נובעים למעשה מפגיעה עצמית של האדם. הכוונה היא שהן נובעות במקרים רבים כתוצאה מהרגלים לא נכונים שפיתח מי שסובל מהם- יציבה לא נכונה, עבודה מאומצת, ישיבה לא נכונה, הרמת משאות בצורה לא בריאה ועוד.
ישנם גם גורמים פיזיולוגיים נוספים שיכולים להשפיע על מצב הגב כמו משקל יתר, עישון, מחסור בפעילות גופנית, דלקות חוזרות וכמובן, גם חוסרים בתחום התזונה. כמו בכל תחום אחר, גם למצב הנפשי ישנה השפעה על כאבי הגב, כאשר מתח ולחץ נפשי הם גורמים מעוררי כאב באזורים שונים של הגב.

כאבים בגב התחתון נובעים בחלק גדול מהמקרים מפגיעה במבנה השלד והחוליות ובשל עומס גדול שמופעל על כלי הדם באזור זה. כאבים בגב העליון נובעים בדרך כלל מעומס יתר ומתבטאים בתחושה של שרירים תפוסים באזור עמוד השדרה ושרירי השכמות. גם ישיבה לא נכונה, בעיקר מול המחשב או הטלוויזיה, עשויה להיות גורם לכאב באזורים אלו.

פתרון טבעי לכאבי גב טיפול בכאבי גב הוא בדרך כלל בעיקר באמצעות תרופות חזקות במיוחד לשיכוך כאבים ונוגדות דלקת. טיפול מניעתי וארוך טווח חייב להיות מבוסס על תזונה נכונה. הבסיס לתזונה שמונעת כאבי גב הוא קודם כל בשמירה על משקל תקין, שכן משקל עודף יכול להוות גורם כאב מרכזי במקרים רבים. עומס יתר על הברכיים והאגן, שמאפיין משקל חריג, מחמיר בהרבה את כאבי הגב ולכן יש למנוע אותו מראש.
בנוסף, כאבי רב רבים נובעים מתהליך דלקתי שמתפתח באזור, אותו ניתן למנוע על ידי תזונה דלה בסוכרים, קפאין, בצקים ואלכוהול. גם צריכת מוצרי החלב צריכה להיות מפוקחת ומוגבלת, שכן למרות תרומת הסידן לחיזוק העצמות, הוא מהווה גם גורם שמחמיר את התהליך הדלקתי ואת הפגיעה ברקמות הרכות.
מזונות מומלצים לצריכה מוגברת למניעת כאבי גב הם קטניות, ירקות כתומים וירוקים ומזונות מלאים.
בנוסף לתזונה הרגילה, ניתן להשתמש גם בתוספי תזונה שונים שיכולים להקל על כאבי גב ולסייע במניעתם.
סידן, מגנזיום, כורכום, ג'ינג'ר ועוד ידועים בתור חומרים המסייעים לחיזוק השלד והרקמות ומסייעים במניעת כאבים ודלקות. חשוב להתייעץ כמובן עם גורם מוסמך טרם נטילת תוספי תזונה ולקבל הכוונה מקצועית לגבי החומרים ומהמינונים הנצרכים.
 
 




 תפריט קטגוריות תפריט קטגוריות
אביזרים לכף הרגלאביזרים לכף הרגל
קרם לכף הרגלקרם לכף הרגל
גבס קל ויריעות סיליקוןגבס קל ויריעות סיליקון
מוצרי אנגורהמוצרי אנגורה
נעליים אורטופדיותנעליים אורטופדיות
גרביים אלסטיותגרביים אלסטיות
תומכים ליד ולמרפקתומכים ליד ולמרפק
משענות וכריות אורתופדיותמשענות וכריות אורתופדיות
בולמי זעזועים/רפידותבולמי זעזועים/רפידות
חגורות שברחגורות שבר
עזרי הליכה/מקלותעזרי הליכה/מקלות
מגני ברכיים/רצועות לברךמגני ברכיים/רצועות לברך
מגני קרסולייםמגני קרסוליים
חגורות גב וחגורות הריוןחגורות גב וחגורות הריון
מדרסיםמדרסים
קרם הידרה לכף הרגל 100מ"ל   קרם הידרה לכ...
₪70.00
רצועה למרפק Epipoint   רצועה למרפק ...
₪150.00
spacer
על תזונה וכאבי גב
אביזרים אורטופדיים   |   יצירת קשר   |  מאמרים   |   אודות   |  סל קניות   |   תקנון אתר

 ^ חזרה  למעלה


חנות וירטואלית  Shopsystem